What is Influencer Marketing?

 Influencer Marketing


Influencer marketing is one of the best options for building a brand online and creating awareness among the target audience. According to Forbes, influencer marketing is increasing tremendously by increasing demand for digital advertising, emphasizing the leveraging of industry leaders. It creates a win-win situation for businesses where customer demand is fulfilled by-products and quality offered by the company and brand awareness is created to develop a brand identity. However, influencer marketing requires active tactics in social media marketing to create brand recognition by providing eye-catching and interesting content for the target audience.


Influence marketing is the type of social media marketing that uses product mention and endorsement. The influence of marketing support in building trust among the followers and recommendations is in the form of social proof to the potential target audience. It is the form of social media marketing that involves product placement and endorsement by influencers. Various third parties, including academics, journalists, professional advisers, and industry analysts, act as influencers that add value to the business. 



ইনফ্লুয়েন্সার মার্কেটিং


ইনফ্লুয়েন্সার মার্কেটিং হল অনলাইনে একটি ব্র্যান্ড তৈরি করার এবং লক্ষ্য দর্শকদের মধ্যে সচেতনতা তৈরি করার জন্য সেরা বিকল্পগুলির মধ্যে একটি। ফোর্বসের মতে, ডিজিটাল বিজ্ঞাপনের চাহিদা বৃদ্ধি করে, শিল্প নেতাদের সুবিধার উপর জোর দিয়ে প্রভাবশালী বিপণন ব্যাপকভাবে বৃদ্ধি পাচ্ছে। এটি ব্যবসার জন্য একটি জয়-জয় পরিস্থিতি তৈরি করে যেখানে গ্রাহকের চাহিদা কোম্পানির দ্বারা প্রদত্ত উপ-পণ্য এবং গুণমান পূরণ করা হয় এবং ব্র্যান্ড পরিচয় বিকাশের জন্য ব্র্যান্ড সচেতনতা তৈরি করা হয়। যাইহোক, প্রভাবশালী বিপণনের লক্ষ্য দর্শকদের জন্য নজরকাড়া এবং আকর্ষণীয় বিষয়বস্তু প্রদান করে ব্র্যান্ড স্বীকৃতি তৈরি করতে সোশ্যাল মিডিয়া মার্কেটিং-এ সক্রিয় কৌশল প্রয়োজন।


ইনফ্লুয়েন্স মার্কেটিং হল সোশ্যাল মিডিয়া মার্কেটিং এর ধরন যা পণ্যের উল্লেখ এবং অনুমোদন ব্যবহার করে। অনুসরণকারীদের মধ্যে আস্থা তৈরিতে বিপণন সহায়তার প্রভাব এবং সুপারিশ সম্ভাব্য লক্ষ্য দর্শকদের কাছে সামাজিক প্রমাণের আকারে। এটি সোশ্যাল মিডিয়া মার্কেটিং এর একটি রূপ যা প্রভাবকদের দ্বারা পণ্য স্থাপন এবং অনুমোদন জড়িত। শিক্ষাবিদ, সাংবাদিক, পেশাদার উপদেষ্টা এবং শিল্প বিশ্লেষক সহ বিভিন্ন তৃতীয় পক্ষ রয়েছে যা প্রভাবক হিসাবে কাজ করে যা ব্যবসায় মূল্য যোগ করে।

Post a Comment

0 Comments